sobota, 1 czerwca 2013

Jaką mądrość przyjmujesz?

Dobrze jest czasem zastanowić się nad tym, co nazywamy mądrością.
Nad tym jakie cechy, jaką jakość ma “nasza” mądrość, co sobą wyraża i co przez owo wyrażenie tworzy.
Dobrze jest tez zastanowić się nad tym, na jaką mądrość jesteśmy otwarci, jakie jakości chętnie przyjmujemy, przyswajamy, co w nas poruszają, wzmacniają i tworzą.
Czy czyni nas to bardziej szlachetnymi, rozważnymi, harmonijnymi?
Czy jesteśmy w stanie rozpoznać i przyjąć mądrość, jeśli wykracza ona poza nasze wyobrażenie mądrości lub poza nasz obszar identyfikacji?
Jaką więc mądrość przyjmujesz?

3 komentarze:

  1. Przyjmuję mądrość, która uświadamia mi to, gdzie teraz jestem, na jakim etapie swojej drogi, co czuję i dlaczego... Mądrość, która pozwala mi nazwać swoje emocje i mądrze się z nimi "rozprawić". Kilka dni temu moja przyjaciółka pomogła mi uświadomić sobie co we mnie siedzi, ale wciąż nie wiem dlaczego??? I właśnie teraz najbardziej potrzebuję tej mądrości, która mi pomoże wszystko poukładać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety ostatnimi czasy mało kto zwraca na to uwagę i się nad tym zastanawia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osoby, które na to zwracają uwagę i które się nad tym zastanawiają, zawsze stanowiły mniejszość. I póki co nie wygląda, żeby miało być inaczej...

      Usuń